Vėjo greitis ir kryptis
Greitis

5 km/h

Kryptis

228°

Aviacijos įkvėptas būstas: ar gražus gali būti ir protingas?

Aviacijos įkvėptas būstas: ar gražus gali būti ir protingas?

Grįžti atgal

Ar kada nors susimąstėte kaip turėtų atrodyti gyvenamasis namas aerodrome, kuriame kasdien pro langą matome kaip dangų raižo metaliniai paukščiai? Kaune įsikurs aviacijos įkvėptas atviras nekilnojamojo turto projektas „Aeronamai“, kuris šį paveikslą ir siekia nupiešti. Novatoriškas projektas bus nekomercinis, tačiau turi savo tikslų – parodyti visuomenei energiškai efektyvius namo privalumus.

Aviacijos įkvėptas būstas: ar gražus gali būti ir protingas?

Ar kada nors susimąstėte kaip turėtų atrodyti gyvenamasis namas aerodrome, kuriame kasdien pro langą matome kaip dangų raižo metaliniai paukščiai? Šalia vieno seniausių Europoje S. Dariaus ir S. Girėno aerodromų Kaune įsikurs aviacijos įkvėptas atviras nekilnojamojo turto projektas „Aeronamai“, kuris šį paveikslą ir siekia nupiešti. Novatoriškas projektas bus nekomercinis, tačiau turi savo tikslų – kartu su partneriais parodyti visuomenei energiškai efektyvius namo privalumus.

Energiškai efektyvus gali būti ir patrauklus

Per 15 metų patirties su pastatų projektavimu ir architektūra turintis Rytis Kaminskas buvo atsakingas už kūrybinį „Aeronamų“ procesą. Iš savo patirties jis pastebėjo, kad neretai žmonės turi klaidingą požiūrį apie energiškai tvarius būstus – jie būna paremti stereotipais.

„Tiesą pasakius, žmonės labai ekonomiškai taupų būstą įsivaizduoja kaip iš storų plokščių pagamintą bunkerį. Tačiau „Aeronamai“ tikrai nėra pastatas su pusmetrio storio sienomis. Norime savo projektu parodyti pavyzdį, kad energiškai efektyvus namas gali turėti ir pakankamai išraiškią architektūrą“, – apie norą griauti stereotipą pabrėžė vienas iš projekto sumanytojų R. Kaminskas.

Kita vertus, šiandieninėmis galimybėmis pastatyti patrauklų aukščiausios klasės ir energiškai efektyvų pastatą lengva tikrai nėra. Todėl statomo būsto bendrąjį vaizdą reikia vertinti kompleksiškai – namo projektavimą apima daug elementų: namo išplanavimas, apšiltinimas viską baigiant ir interjero detalėmis.

„Jeigu aš galvosiu koks turi būti gražus fasadas ir architektūra, bet pamiršiu visus kitus elementus – pasiekti savo tikslo negalėčiau. Galvoti vien tik apie architektūrinę išraišką neužtenka“, – apie projektavimą pasakojo patyręs architektas.

Nuo idėjos iki architektūrinių sprendimų

Kaip sakoma, viskas prasideda nuo idėjos. O dar kai bendraminčiai savo srities specialistai susitelkia vienam tikslui – ir nestandartinės mintys tampa potencialiu projektu. Aukščiausios ekonominės klasės nekilnojamojo turto pastatas „Aeronamai“ tapo bendru darbu, ties kuriuo dirba net 11 partnerių. Šie prisijungė vedini tų pačių „žaliųjų“ idėjų kurti ekologiškus ir tvarius būstus.

Savo srities specialistams ir stipriausios modernaus būsto kompanijoms šis projektas tapo tarsi bandymų laboratorija, siekiant aukščiausios klasės energinio efektyvumo. Tokie partneriai „Solet Technics“ ir „Paroc“ kartu vertindami detalių svarbą, siekia edukuoti visuomenę ir specialistus apie naujausias būsto tendencijas.

Pats projektas yra nekomercinis, name gyvens su aviacija susiję žmonės: lakūnai ir su paprastesniais lengvaisiais lėktuvais skraidantys asmenys.

Architektas R. Kaminskas pasakojo, kad namas derės prie pačios aerodromo lokacijos, kadangi aviacijos detalės atsispindės pradedant nuo architektūrinių sprendimų, baigiant interjero elementais.

„Įgyvendindami turėjome išspręsti daugybę iššūkių, kurie yra susiję su pastato skaidymu, jo tūriais ir stogų bei apdailos sprendimais. Mūsų projekto tikslas yra sukurti žmonėms komfortą pagal aukščiausio lygio standartus, kartu sukuriant ir simpatišką aplinką su aviacijos detalėmis“, – sakė R. Kaminskas, pridūręs, kad žmonėms neretai aukščiausia energinio efektyvumo klasė sukuria klaidingą įspūdį: itin storos sienos ir nykus eksterjeras.

Pastato apdailos medžiagos yra pagamintos iš metalo, jam būdingas atvirumas ir tvarumas. Taip siekiama sukurti asociatyvią išvaizdą aerodromo aplinkai. „Aerodrome yra dideli angarai technikai, o taip pat prieš pora metų čia buvo pastatyta ir karo malūnsparnių lėktuvų bazė. Jai pastatyti buvo naudota panaši metalizuota medžiaga – oro uosto pastatai turi panašią apdailą taip pat“, – apie panašumus pasakojo „Aeronamų“ architektas.

Komfortas – atsiperka?

Savaime susireguliuojantis oro drėgnumas, priklausomai nuo šildančios saulės stiprumo automatiškai susivyniojantys langų roletai – tai tik dalis aukščiausios A++ klasės „Aeronamų“ komforto privalumų. Tik nuo 2021-tų metų Lietuvoje privaloma aukščiausia energinės pastato klasė galima realizuoti ir šiandien kartu su „EE plius“ ekspertais.

„Pinigais sunku išmatuoti komfortą. Mes esame linkę vertinti ar tai atsiperka, ar ne. Namo statymas niekada neatsiperka. Klausimas yra tik ar ta investicija yra protinga“, – prakalbus apie gyvenimo kokybę skirtingo lygio būstuose atsiliepė R. Kaminskas. Tęsdamas kalbą savo argumentą pašnekovas papildė asociatyviu paveikslu: „Čia tas pats, kaip pirkti ekonominį automobilį, be kondicionieriaus, muzikos ar pirkti kokį aukštesnės klasės – tikslą nuvykti iš vieno taško į kitą pasieksi su abiem, tik klausimas – kaip?“.

Kita vertus, tai nėra tik mikroklimato klausimas. Anot architekto R. Kaminsko, šiuolaikiški namai sukuria visai kitą pridedamąją vertę ir kalbant apie namo išlaikymą. „Norintys galvoti apie tai, kaip pigiau pasistatyti namą, mažiau investuoti šildymo sistemai, visa tai po to atsilieps kur kas didesniems būsto eksploatacijos kaštams“, – apie poreikį svarstyti kelis žingsnius į priekį sakė R. Kaminskas.

Projekto iniciatoriai „Citus“ tikina, kad pirmasis demonstracinis inovacijų projektas privalo būti atviras visuomenei, tad vienas butas iš „Aeronamų“ bus atviras lankytojams. Vienoje iš erdvių bus organizuojamos atvirų durų dienos ir susitikimai. Pažintis vyks ne tik su konkretaus buto interjeru, bet ir su viso projekte įgyvendintomis inovacijomis, panaudotomis medžiagomis bei architektūriniais sprendimais: pradedant nuo pasakojimo apie apšiltinimo technologiją, tiek apie pastato sandarą.



Daugiau skaitykite: https://www.15min.lt/verslas/naujiena/kvadratinis-metras/interjeras/aviacijos-ikveptas-bustas-ar-grazus-gali-buti-ir-protingas-975-918094.